Medezeggenschapsraad en Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad

De MR is een orgaan voor medezeggenschap, voor inspraak.

De MR is het orgaan waarin ouders en personeel, worden vertegenwoordigd. De MR spreekt voor zowel ouders als personeel en neemt namens hen een standpunt in ten opzichte van datgene wat de schooldirectie doet of van plan is te doen. De MR heeft daarbij het instemming- en adviesrecht. Het doel is dat belanghebbenden kunnen meepraten over beslissingen die hen aangaan. De MR probeert een sfeer van openheid en democratie te bevorderen, zodat alle betrokkenen bij school op de hoogte zijn wat er speelt en daarop kunnen reageren.

Medezeggenschap De 9 Wieken

Kristianne Knol (ouder en voorzitter)

Else Havik (ouder)

Evelyn Vianen (leerkracht)

Marian Krijthe (leekracht en secretaris)

contact: mr.9wieken@goudonderwijs.nl

Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR)

Wij behoren tot een grote groep van scholen die onder hetzelfde bestuur vallen. Beleidsmatige zaken voor alle scholen worden daarom besproken in de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). Elke medezeggenschapsraad levert een vertegenwoordiger aan de GMR. De sectordirecteuren primair onderwijs zijn bij alle vergaderingen van de GMR als vertegenwoordiger van het schoolbestuur aanwezig. Het voorzitterschap van de GMR wordt ingevuld door een ouder.

In de GMR is elke medezeggenschapsraad van de betrokken scholen vertegenwoordigd. Hierdoor is het contact tussen het schoolniveau en bovenschools niveau verzekerd.De leden van de GMR worden gekozen door de leden van de afzonderlijke medezeggenschapsraden uit het personeel of ouders van de school. Het betekent dat je om gekozen te worden tot lid van de GMR geen lid hoeft te zijn van de medezeggenschapsraad. Wel moet je personeelslid of ouder van de desbetreffende school zijn om verkiesbaar te zijn tot lid van de GMR.

Voor onze school is op dit moment Geert Bartelink (ouder) de vertegenwoordiger in de GMR.

Notulen MR